reklama

Najdôležitejší človek je ten, čo stojí predo mnou

„Najdôležitejšia chvíľa je vždy tá prítomná. Najdôležitejší človek je ten, čo stojí predo mnou“ (Eckhart von Hochheim)Je to jedno z najkrajších zastavení, ktoré sa na Katarínke ukrývajú a čakajú až popri nich niekto prejde. To, čo má pre nás Katarínka všetko pripravené, toho je trošku viac....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: Peťa S. (www.sashe.sk - Tip na na výlet: Kláštor Katarínka))

Kláštor svätej Kataríny Alexandrijskej nájdete šikovne. Treba sa len vydať po cestách (značených) od dediniek Naháč, Dechtice alebo Dobrá Voda. Uprostred malokarpatského lesa s veľkou priľahlou lúkou, prameňom a šírym nebom posiatym hviezdami či vychádzajúcim, alebo zapadajúcim slnkom. To nás už Katarínka čaká. Privíta každého v lete či v zime, kedy ju budete chcieť navštíviť...

autor: Peter Herceg (Benignus)


Čulý ruch je tu však najmä v lete. Dobrovoľníci – katarínkovci sa tu o ňu starajú po celé leto. Ošetrujú jej múry i okolie. Vdychujú jej nový život a s nim vlievajú aj sily do vlastných žíl.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

autor: Marcela Klinovská (Miamei)

Nadväzujú priateľstvá, venujú sa návštevníkom, výletníkom, ktorých toto miesto zaujalo a snažia sa ju pripomenúť v povedomí ľudí, aby sa na ňu nezabudlo, ona toho prežila už mnoho...Snažia sa, aby sa zachovala aj pre druhých, pretrvala i naďalej...

Jedným z dobrovoľníkov som i ja. Už ubehlo pár rokov odvtedy, čo som sa na Katarínke ocitla prvykrát. Vždy sa tam rada vrátim, lebo mi darovala toho veľmi veľa. Z chvíľ spojených s Katkou sú vzácne spomienky, ktoré tak ľahko nevyblednú. Prežila som tam čas, ktorý mi priviedol do cesty priateľov, ktorých mám dosiaľ po boku. Chvíle, ktoré sa mi tam vtisli do srdca, tie tam aj ostanú...
Na Katarínke som zažila pocit, že duša sa mi upokojila, srdce si našlo domov a moja radosť z obyčajne prežitého dňa prúdi do výšin, tam niekde hore, k Bohu. Smiala som sa s ľuďmi , ktorí hľadeli hádam podobným smerom ako aj ja. Bláznila sa, priam šantila ako malé dieťa, ktoré ešte nosí kabát bezstarostných, detsky radostných dní života... Bola som človekom, ktorý má čo ponúknuť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto sú moje poklady, ktoré som tam našla. Ale sú tam skryté i také, ktoré môžete nájsť len vy. Aj také, ktoré sa delia rovným dielom pre všetkých...

Už teraz sa na nás Katarínka teší a má pre nás pripravené mnohé pekné podujatia. Na jar sú to Trávnice (24-26.5 2013) – kosenie voňavých katarínskych lúk, Bielonedeľná púť (7.4.2013) – kedy sa môžeme vydať spolu s priateľmi na cestu k nej, osláviť sv. omšu, zahrať si futbal, opekať... A na sviatok sv. Cyrila a Metoda (5.7.2013) sa otvárajú katarínkovské dvere (DoD). Zídu sa katarínkovci, ľudia, ktorí ju majú radi, varí sa spoločne guláš a čas plynie pomalšie a predsa tak rýchlo, že ďalší pekne prežitý deň je za nami...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

autor: Peter Herceg (Benignus)


Napísala:
Ines Inczingerová (Iberis)

katarinka

katarinka

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Projekt Katarínka - venujeme sa záchrane ruín barokového Kláštora sv. Kataríny Alexandijskej pri Dechticiach v Malých Karpatoch a všetkému čo súvisí s poznaním histórie a s dnešným rozvojom tohto výnimočného miesta. Viac na www.katarinka.skFotografie z tohto miesta nájdete na:www.katarinka.sk/sk/foto Zoznam autorových rubrík:  Čo nám zíde na um, keď sa poviNejaká tá báseň...a či úvaha?Naše workshopyČosi na úvodSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu