reklama

Čo je to Katarínka?

Keď niekomu hovorím po prvý raz o Katarínke, môj úvod vyzerá asi takto: „Katarínka, to je záchrana ruín Kláštora sv. Kataríny. Ide o dobrovoľnícku činnosť, do ktorej sú zapojení hlavne mladí ľudia.”

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V drvivej väčšine prípadov, vďakabohu, chcú ľudia vedieť viac. No a tu situácia začne byť pre mňa ľahšia aj ťažšia. Ľahšia, lebo sa nemusím držať nejakých naučených neutrálnych fráz, ale môžem byť úprimnejšia a otvorenejšia. Nuž, a ťažšia preto, lebo nie je veru jednoduché opísať Katarínku, všetky zážitky, ľudí, milosti, ktoré som tam zažila. Vždy, keď začnem, v duchu si hovorím ako Samved Mukro v Pánovi prsteňov: „Ale to len táram. Vôbec som to nepotrafil,” keď opisoval krásu Galadriel - Panej Lórienu. Slová mi akoby prídu málo, nedokážem nimi vypovedať celú hĺbku, Katarínku treba skúsiť a zažiť „na vlastnej koži”. Napriek tomu verím, že vám ju moje rozprávanie pomôže trochu bližšie spoznať, pochopiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj katarínkovský príbeh sa začal odvíjať, keď som bola dvanásťročné dievča. Písal sa rok 2007 a môj brat so sestrou sa práve vrátili zo štvrtej družiny. Nepamätám sa, že by prišli nejakí vyslovene naradovaní a nemohli spávať od nadšenia. Nie, to nie. Jednoducho sa im tam páčilo. A rovnakým jednoduchým spôsobom som si uvedomila, že Katarínka je miesto, kde budem šťastná. Prečo? Najprv som sa tešila na to miesto ako také, na spôsob života. Celá Katarínka niesla prísľub dobrodružstva, čo ma veľmi priťahovalo.

Neskôr, keď sa kamarátstva v škole rozpadli a prestala som sa tam cítiť dobre, do toho sa ešte priplietli problémy so športom, ktorému som sa aktívne venovala, Katarínka predstavovala záchranu. Verila som, že stretnem ľudí, ktorí ma budú chápať, vážiť si, prijímať a zároveň budem užitočná, moja práca bude mať zmysel. Možno si teraz myslíte, že nie je dobré, keď sa človek na niečo (alebo niekoho) príliš silno upiera a očakáva, že nájde recept na celé svoje nešťastie. Súhlasím, a preto zhruba rok pred mojím nástupom na družinu, som si pripustila tú možnosť, že môžem byť sklamaná. A nakoniec som sa to snažila jednoducho neanalyzovať a tešila som sa na družinu ako malé dieťa, keď má sviatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne tu bol 6. júl a ja som so strachom a zároveň radostným očakávaním nastúpila do autobusu v ústrety Katarínke, na ktorú som čakala päť rokov.

Prešli dva týždne. Dva týždne, kde som žila plným životom. Vôbec som nebola sklamaná. Všetko, čo som na Katarínke robila, ma posúvalo dopredu. Prišli situácie, v ktorých som bola konfrontovaná s názormi druhých ľudí, s mojimi vlastnými chybami, zraneniami...tu však sa diskusie, aj keď sme spolu nesúhlasili, nekončili hádkami, ale uznaním aj iného názoru, alebo ospravedlnením, ak bolo treba. Užila som si veľa zábavy, dávno som sa toľko nenasmiala ako pri rôznych dobrodružstvách, ktoré sú súčasťou programu na družine. Naučila som sa narábať so škárovačkou, kelňou a inými nástrojmi, ktoré som dovtedy ani netušila, ako vyzerajú (nuž, dievča z mesta 21. storočia ;-)). Spoznala som dobrých kamarátov, s ktorými udržujem naďalej kontakty. A ešte som aj pribrala štyri kilá, lebo strava bola jednoducho vynikajúca. Toto všetko mi Katarínka dala a určite bude toho ešte oveľa viac. Družinou sa totiž katarínkovský život len začína. Vďaka nemu sa predo mnou odhaľujú nové horizonty, teraz napríklad rozmer služby. Pre ľudí, ktorí prídu na Katarínku, pre tých čo už na nej boli, pre pamiatku ako takú. Oblastí, v ktorých sa dá pomáhať, je mnoho. Som rada, že aj ja môžem prispieť svojou troškou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ešte jedna vec, prečo sa mi na Katarínke tak páčilo a stále páči. Kvôli františkánskemu pozdravu pokoj a dobro, ktorým sa medzi sebou zdravíme. To je predsa to, po čom túži každé ľudské srdce. Pokoj a dobro...


Napísala:
Tereza Rehorčíková (Rory)

katarinka

katarinka

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Projekt Katarínka - venujeme sa záchrane ruín barokového Kláštora sv. Kataríny Alexandijskej pri Dechticiach v Malých Karpatoch a všetkému čo súvisí s poznaním histórie a s dnešným rozvojom tohto výnimočného miesta. Viac na www.katarinka.skFotografie z tohto miesta nájdete na:www.katarinka.sk/sk/foto Zoznam autorových rubrík:  Čo nám zíde na um, keď sa poviNejaká tá báseň...a či úvaha?Naše workshopyČosi na úvodSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu